El Castillo de Segura de la Sierra - Reisverslag uit Segura de la Sierra, Spanje van Sjef Boesten - WaarBenJij.nu El Castillo de Segura de la Sierra - Reisverslag uit Segura de la Sierra, Spanje van Sjef Boesten - WaarBenJij.nu

El Castillo de Segura de la Sierra

Door: El Jefe

Blijf op de hoogte en volg Sjef

22 Oktober 2015 | Spanje, Segura de la Sierra

Segura de la Sierra, a las 18.45 horas

Zo net een rondje Segura achter de rug, links om omhoog naar el Castillo, dat bezichtigd en rechtsom weer terug en een wel verdiende Radler voor Josine en eenpilsje voor mij genuttig in de plaatselijke bar waar de voetbalwedstrijden voor a.s. zaterdag Real-Levante 16.00 en Barca-Vall. 18.45 al aangegeven staan. Het kasteel was uitstekend in de eind jaren 60 gerestaureerd, ook weer een hele geschiedenis vanaf ongeveer 700 tot heden waarvan ik jullie de details maar niet zal vertellen en alleen de foto’s van zal laten zien. In ieder geval veel gevochten hier om diverse geloven… maar dat is ook al eeuwen zo en zal zo te zien en te horen vandaag de dag niet gaan veranderen… De fotoos zijn er qua schoonheid hoop ik niet minder om… zo meteen nog ff comer en dan zit vandaag er weer op… weer de nodige energie opgedaan voor de komende maanden/jaren….
Trouwens diejen Jorge Manrique staat bekend om zijn verzen en het bekendste is zijn boekwerk: the Coplas a la muerte de su padre (Verses on the death of Don Rodrigo Manrique, his Father), wordt vandaag de dag nog steeds gelezen.. Iets voor weer terug in Langenboom….

El Jefe

• 22 Oktober 2015 - 19:21

Johan En Hanneke:

Ha Sjef en Josine,

Het uitzicht s' ochtends bij ons is heel wat minder fraai. Grijze lucht, vocht enz. Het enige wat ons vrolijk maakt als we naar buiten kijken zijn de vogeltjes op het dakterras die weer graag komen eten.
    Wat een prestaties daar in de heuvels van Spanje... Wij doen jullie niet na, of met het campertje .
    Fris he daar zo s'ochtends ! Maar overdag heerlijk in de zon.
    Johan is druk bezig met het plannen voor een reis naar Espagne. Wij krijgen spontaan de kriebels om ook weer te gaan na al die mooie reisverhalen.
    Geniet nog lekker van al het moois wat jullie tegenkomen en van het heerlijke zonnetje.

Groetjes

• 22 Oktober 2015 - 19:45

Wilma:

Pffffoe el jefe, bliej dasse dien verhoalsekes noe in behapbare brökskes opdeens! Raak ich neet hauverwege d'n droad kwiet

• 23 Oktober 2015 - 09:04

Pim:

Wat is dat voor een standje op foto nr. 7? Ook nog op het hoogste punt boven op de toren!!! Gelijk een koning!
    Prachtig!!!