Langs de Guadalquivir richting Sevilla - Reisverslag uit Lora del Río, Spanje van Sjef Boesten - WaarBenJij.nu Langs de Guadalquivir richting Sevilla - Reisverslag uit Lora del Río, Spanje van Sjef Boesten - WaarBenJij.nu

Langs de Guadalquivir richting Sevilla

Door: El Jefe

Blijf op de hoogte en volg Sjef

27 Oktober 2015 | Spanje, Lora del Río

Lora del Rio, 27 d’octubre a las siete de la tarde..

Welke Lora weet ik ook niet, maar weet wel dat het de Guadalquivlr is… die we nu van zijn geboorte af aan aan ‘t volgen zijn… Vanmorgen dus eerst even de Mezquita bezocht en daarna vertrokken… vlgs. het KSMI zou het tegen een uur of 1 vanmiddag droog worden en ditmaal hadden ze gelijk, de lucht brak open én… het waaide flink…. weliswaar wind tegen, viento contra, maar het waaide dus regende het ergens anders… Om 13.00 nog wat foto’s geschoten op de brug en een laatste van de Mezquita en op weg.. Met 3 reserve banden in de bagage kon me vandaag niet veel gebeuren… ik hoefde vandaag ik ieder geval niet te plakken alleen binnenband vervangen… Vlgs. Rinus zouden we net voor een Mercedes garage rechts af moeten, maar het boekje is van januari 2014 en in dat 1½ jaar is die Mercedes garage niet meer functioneel… toen we daar achter kwamen hadden we zo’n 3 kilometros langs allerlei showrooms met automerken gefietst, echter geen Mercedes… dus weer omgedraaid en daar kwam de aap uit de mouw… alleen dat embleem van Mercedes stond nog hoog boven op het dak.. de hele winkel zelf stond te huur en was helemaal volgeplakt met reclame… niet over Mercedes… Wij dus dat weggetje in en dat was aangenaam rustig in vergelijking met dat stuk Cordoba uit… Op weg naar onze vriend Almodovar del Rio.. glooiend met een 4-tal flinke hellingen waarvan er eentje 11% was… gelukkig maar over een 200 metros, maar hij moest toch maar weer genomen worden. Met een tandem zonder ebike… m.i. een onmogelijke opgave dat had lopos geworden… Na Almodovar een glooiend traject over de CO-3310.. Waren het tot nu toe alleen maar olijfboomgaarden, dat veranderde nu in een afwisseling van olijf- en sinaasappelboomgaarden… de sinaasappelbomen hingen goed vol met grotendeels nog groene sinaasappelen met van die mooi donkergroene bladeren… Onderweg ook weer van die mooie vergezichten alleen niet zo spectaculair.. meer een plat landschap.. Via Ochavillo del Rio bereikten we Palmo del Rio na 59 km, waar we even van het zadel afgingen voor een verfrissende tapa en drankje.. Even gekeken waar we vandaag zouden kunnen eindigen… het was 16.00 uur… Tante Lora del Rio moest haalbaar zijn voor de zon onderging… en die scheen hier steeds meer, het was bijna weer strakblauw met een weliswaar koel viento contra.. 27 kilometros verder op… enne ‘nog genne platte’ niets van gezegd maar wel gedacht!! om 16.30 weer verder…. y llegada a Lora sin problemas en a poco más de una hora. Daar even gezocht naar een onderkomen en gevonden in een Hostal, Hostal Portuguesa waar we kamer 10 betrokken hebben, het was hier gezellig druk bij aankomst, het hele terras zat vol kletsende mensen. Nu 19.30 is het wat rustiger geworden, kinderbedtijd waarschijnlijk want een hele boel stelletjes met kleine kinderen zijn vertrokken..
Zo meteen eens kijken wat de pot hier schaft…
Manana? hopelijk Sevilla bereiken van hieruit nog zo’n 83 kilometros, dat mot lukken… Onderweg, net voor Sevilla, Santiponce even bezoeken, de oude Romeinse stad Itálica staat in de planning...a
a manana y pasar una tarde agradable m.a.w. nog een prettige avond toegewenst, mede namens tante Lora..