Rutas Turisticas... - Reisverslag uit Olmedilla de Alarcón, Spanje van Sjef Boesten - WaarBenJij.nu Rutas Turisticas... - Reisverslag uit Olmedilla de Alarcón, Spanje van Sjef Boesten - WaarBenJij.nu

Rutas Turisticas...

Door: El Jefe

Blijf op de hoogte en volg Sjef

19 Oktober 2015 | Spanje, Olmedilla de Alarcón

Olmedilla, el lunes 19 de octubre 2015, a las 15.00 horas.

Vroeg klaar vandaag!, na zo’n 75 km slaan we dus onze tent op in Olmedille de Alarcón.. Vanmorgen weer vroeg wakker, lijkt wel of die wekker van het kuulenzwemmen hier ook nog steeds aan staat. 6.45 uur ben ik klaar wakker en het is hier dan ook nog vrij donker. Afgelopen nacht is die depressie over Cuenca heen gekomen, het heeft flink hard geregend en gewaaid, we hadden de ramen open laten staan die heb ik maar om 3.30 dicht gedaan, het regende dat het goot… vanmorgen keek het erg grijs daarboven dus de vooruitzichten waren niet best (zoals verwacht volgens ‘t KSMI).. Na een heerlijk ontbijtje (zat bij de prijs in) om 9.25 horas, voorbereid en wel dus door de bovenstad over kinderkopjes via de plaza mayor naar de benedenstad… als we deze weg gisteren omhoog genomen hadden, had ik het wel geweten… bepakt en gezakt over die kinderkopjes omhoog is niet te doen… goede keus van mij dus gisteren… Getting out of a place…. dizze keer vlekkeloos.. een stukje over de vrij drukke N320 en dan rechtsaf richting Arcas over de CM 2100 waar weer geen kip op de weg was, laat staan unnen perro. Boven ons grijze wolken, maar zoals ome Bennie steeds zegt als het hard waait, regent het ergens anders… en zo ook dizze keer.. genen druppel gevoeld onderweg. Totaal ander landschap als gisteren… lekker heuvelachtig.. meer dan in Limburg, een beetje als in de Eifel zo in de buurt van Heimbach tijdens onze jaarlijkse ‘die Runde der Heimbach’ van die lekker lange klimmetjes en idem afdalinkjes, het schoot lekker op en voor we het wisten waren we al over de helft van onze voorgenomen tocht van vandaag tot in Alercon.. In Valero de abajo een kleine stop met een bakje koffie en een ‘pan tostado’, even op een andere ondergrond gezeten en gekeken via booking.com of er in Alercon een onderkomen te vinden was… neen dus.. wel ééntje in de Parador, in een Moors kasteeltje, maar die prijs ging den dizze ook te boven.. gezocht in de buurt en dus in Olmedilla de Alarcon uitgekomen. Toen we uit het cafeetje na de lunch naar buiten gingen, scheen zelfs de zon!! het regenjasje dus uit en fluitend en wel richting Olmedilla waar me de Casa de Campo, C/ Fuente no 1 zo gevonden hadden, een rustiek landhuisje met schitterend interieur en ruim ouderwetse kamers.. Net kennis gemaakt met de eigenaar die me vertelde dat er ook een weggetje binnendoor naar Alarcón was, dan was het een km of 5 via de weg 12.. we zullen zo zien, als Josine onder de douche uitkomt, fietsen we aan..
Tot zover deze lezing, deel 1 uit het boek van El Jefe van vandaag.