nog 2 nachtjes.. - Reisverslag uit Langenboom, Nederland van Sjef Boesten - WaarBenJij.nu nog 2 nachtjes.. - Reisverslag uit Langenboom, Nederland van Sjef Boesten - WaarBenJij.nu

nog 2 nachtjes..

Door: sjef

Blijf op de hoogte en volg Sjef

12 Oktober 2015 | Nederland, Langenboom

Hallo,
Nog 2 nachtjes dus en dan is het zover.. het feest kan beginnen, de tocht der tochten…
Wat heb ik vandaag allemaal gedaan? mijn laatste klus bij de SLK beëindigd, nu dus de échte voorbereiding op de reis.. Wat moet er allemaal mee…?? Alles wat we meenemen moet ik 2 fietstassen van Ortlieb en een Ortlieb koffertje achter op de tandem. Aan kleding: alles wat ik draag als ik vertrek, met daarnaast: 1 reserve onderbroek, 1 reserve onderhemd, 1 gum, 2 fietsbroeken met zeem, 2 korte broeken, 1 pantalon, 1 paar sokken, 2 paar handschoenen (1 paar met vingers die van Mammut en 1 paar zonder vingers); verder de fietshelm en de nodige apparatuur zoals fotoapparaat, laptopje, de Mio en de hiervoor benodigde opladers ook die van de fiets accu’s met de nodige bedrading om dit allemaal aan de gang te houden…Verder de tools om de fiets te repareren als dat weer nodig mocht zijn…reservebandje.. de opgeladen fietsaccu’s.. Dat is zowat mijn pakkie an.. alles ligt klaar.
Josine moet het hare nog bij elkaar vergaren waarbij ik weet dat de föhn en de toilettas in mijn Ortlieb tas moeten.. de rest zal ze dus in die andere tas van Ortlieb en het koffertje moeten zien te krijgen. Altijd geldt nog steeds: alles wat je thuislaat is meegenomen, dat hoef je dus echt niet heel die reis mee te sjouwen…
Wat heb ik verder vandaag gedaan? Oh ja, een van die fietsbroeken moest wat korter gemaakt worden anders komt die pijp onder mijn korte broek uit en dat vind ik niet uitzien, ‘het oog mot ook wat..’, die korte broek draag ik met mooi weer over die fietsbroek met zeem heen, ik vind zo’n fietsbroek met zeem niet uitzien als je bv. een kerk of museumpje bezoekt.. een korte broek erover heen of bij minder goed weer een van mijn pantalons.. ‘staat’ beter.. en mijn zitvlak is dan toch beschermt door die zeem.. Jet Verhoeven even bezocht en die had nog wel tijd over om deze klus te klaren… een vrouw die wat Josine niet kan: mijn broeken korter naaien!

Vrouwen: er zijn verschillende soorten, zo ken ik de Kuulen-vrouwen die als het water boven de 12 graden is, iedere morgen met mij de Kuulen induiken.. Ons zwemseizoen is net beëindigd.. niet omdat het water onder de 12 is (het is nu nog 13) maar omdat het ‘s morgens te donker is om te zwemmen.. Verder ben ik in het bezit van een eigen-vrouw alom bekend en dan verder spreekt die eigen-vrouw ook nog over mijn binnenlandse en buitenlandse buitenvrouw… die buitenlandse buiten- vrouw is Martje Verhoeven die in Kleef woont en over de binnenlandse buuten- vrouw wil ik het nu ff hebben.. Mijn laatste “patiënte”, de enige die in nog in eigen beheer heb, waarvoor ik nog doktertje kan/mag/moet spelen.. bijna 83 ! heeft wel wat aandacht nodig.. kraakt en piept aan alle kanten, doet nog alles zelf, de tuin, de zolder op en af, de boodschappen, wil geen hulp… was de éérste patiënt die met al jaren geleden ingevulde euthanasie papieren op mijn spreekuur kwam, ergens in de mid-eighties.. ik wist toen niet eens wat dat inhield, de euthanasie wet was er nog niet eens..… Ja, over deze vrouw wil ik het nu even hebben… ‘mien binnenlandse-buitenvrouw’ dus.
Omdat ze het de komende 3 weken zonder mij moet doen, dacht ik bij mezelf als ik haar nu leer op mijn ipadje de reis te volgen, kan ze haar eventuele vragen/klachten ook naar mij toe berichten en zou ik op afstand nog ‘doktertje’ kunnen spelen…. Zo gezegd zo gedaan… dát heb ik geweten… Heb er enkele uren over gedaan en ik weet niet of het me gelukt is… het aan en uit zetten ging nog wel, maar het typen van een reactie is m.i. nog een probleem.. we zullen zien of zij nu op dit verslag reageert, anders moet Joep daar maar een keer langs gaan om het haar ‘beter’ uit te leggen… ze heeft alles opgeschreven in haar eigen woorden… 1)schuiven, 2)de code intypen, 3)op het kompas drukken, 4)het verslag lezen en 5)dan op het knopje ‘reageren’ drukken…6) dan op de bovenste witte balk drukken en de naam Toot invullen, 7)dan op de tweede witte balk drukken en het door mij aan haar verstrekte emailadres invullen en dan als laatste 7) op het vlak daaronder drukken en als de cursor weer dan in dat vlak staat.. typen… en daarna 8) het toetsenbord wegdrukken door op de knop rechts onder te drukken, dan verschijnt ‘reactie plaatsen’ daar dan 9) op drukken en klaar is Kees.. tot zover deze lezing dus uit het boek van Thomas, de ongelovige vers 7 tot 777...

ps. als er vrijwilligers/mantelzorgers/hulplijnen binnen de volgers aanwezig zijn, mocht mijn inspanning met deze binnenlandse-buitenvrouw voor niets geweest zijn, houd ik me aanbevolen om haar adres/telefoonnummer aan die moedige figuur te geven..

  • 12 Oktober 2015 - 19:02

    Padre Gerardo:

    Het meest meegenomen...
    Is dat wat je NIET hebt meegenomen.
    Zo zat het.

    Beste Vriend Sjef en Lieve Vriendin Josine,
    Natuurlijk ga ik jullie weer dagelijks volgen. En natuurlijk doe ik dat niet voor niets want dit wordt mijn geestelijke voorbereiding op onze tocht van volgend jaar wanneer we de tocht van Burgos naar Vallencia gaan herhalen; de rout El Cid. Deze keer met een een verstekeling aan boord, den Heer Ben Strik oet Zilland.
    Mooge mijn Groote Baas hem veel sterkte geven om dan in topconditie te zijn!

    Ik wens jullie een mooie tocht toe en laat het nou een keer zijn zonder kou, zonder veel regen en zonder gebroken spaken!!!!

    Tot vlug,
    Padre

  • 12 Oktober 2015 - 20:40

    Pim:

    Dag,
    Ook ik ga jullie volgen behalve op die dagen dat ik me flink in het zweer heb moeten werken en mentaal niet meer in staat ben om de verhalen van Sjef te ontleden...haha...nu is er nog een lage drukgebied op jullie vertrekplaats...dus die zal over 2 dagen wel weg zijn....goede reis, goed weer en geniet van de Andalusische uitzichten......

  • 12 Oktober 2015 - 22:42

    Toot:

    De Ouwe leert het mischien. Maakt vorderingen! Niet te geleuven!

  • 12 Oktober 2015 - 23:28

    Toot:

    Heb nog geen Mail ontvangen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjef

hallo, ben 66 jaar, getrouwd met Josine 65 jaar; dus nu 'pensionado' en genietend van het leven... soms nog een dienstje op de huisartsenpost in Boxmeer en verder werkzaam als arts verbonden aan de Levenseindekliniek... daarnaast veel vrije tijd voor de kleinkinderen, de tuin en last but not least voor Josine, mi esposa... zo ook nu weer... bijna 3 weken continu bij haar in de buurt, het grootste deel van de dag op minder dan 1 meter van haar vandaan... El Jefe

Actief sinds 08 Okt. 2015
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 14729

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2015 - 02 November 2015

fiesta d'octubre, un viaje de Valencia a Málaga

Landen bezocht: