Sonidos con Alma... - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Sjef Boesten - WaarBenJij.nu Sonidos con Alma... - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Sjef Boesten - WaarBenJij.nu

Sonidos con Alma...

Door: El Jefw

Blijf op de hoogte en volg Sjef

26 Oktober 2015 | Spanje, Córdoba

Cordoba.. a las once de la tarde, of op z’n Mills om 23.00 uur

Even een blokje rondom de Mesquita… alle winkeltjes, barretjes, eettentjes met en zonder muziek open… uitnodigend… maar voor wie… het aantal toeristen valt in vergelijking met 4 jaar geleden ontzettend mee… toen in mei.. Op gegeven moment een restaurant met nogal opvallend veel mensen daar binnen, dat ‘moest’ dus wel iets goeds zijn… wij naar binnen, een tafel voor 2 uitgezocht, een beetje aan de zijkant en achteraf.. Voor een soort podium een tafel vol mannen… Bestelling opgenomen… primero: patatas brava y por mi patatas aoli.. toen we dat voorgerecht gezamenlijk pikkend verorberden, bleek die tafel met mannen, het gezelschap te zijn dat deze avond muzikaal opluisterde met hun Flamenco muziek.. het eten smaakte er niet minder om… tijdens de secundo: een gefrituurde mix van vis voor dos personen, het ik enkele video opname’s gemaakt van die muziek en je kunt je dan ook wel voorstellen dat ik Josine erop moest attenderen dat dit serieuze mannen waren… professionele beroepsuitoefenaren die ons na afloop van hun voorstelling ook nog hun CD, van een persoonlijke noot voorzien, kwamen aanbieden.. Het zat niet bij de prijs van het eten in, maar wij denken dat we weer een mooi kadootje hebben op de kop getikt voor mijn buitenlands buitenvrouw.. Die kan vlgs. ons hiervan wel genieten..
Het eten én de muziek i.c.m. de belevenissen van vandaag, zorgden ervoor dat we geen toetje nodig hadden en we begaven ons dus weer richting ons Hostal, waar ik dit verslagje nog even typ en van fotoos voorzie… voor morgen? Nog even de Mezquita ‘in’ en even daar zitten genieten van de schoonheid en pracht, de tegenstellingen, de overeenkomsten, kortom de schoonheid ervan..
Daarna zo tegen of na de middag weer oppe tandem richting??
Vamos a ver manana….

• 27 Oktober 2015 - 08:15

Martje Verhoeven:

Geweldig!!. Dit is het eerste bericht wat Kleve bereikt heeft van jullie.
    Cordoba wat goed,en die tafel met die flamenco hombres
    Tot horens
    Martje